Gamle Danske Skibe

M/S Angantyr. Bygget i Nakskov Afleveret til Rederiet Myren A/S den 4. febr 1960. 10210/8860 dw, 6930/4844 gt, 40+13/2556 nt. Solgt den 29 maj 1973. Under en tyfon 27.9.1978 på Philippinerne i (Atimonan/Luzon brast fortøjningerne og skibet kolliderede med kajen og sank. Skibet var så skadet at det blev kondemeret hævet og slæbt til Kaohsiung for ophugning

M/S Gautatyr. Bygget i Nakskov afleveret til A/S Myren 12. jan. 1962. 10270/8830 dw, 6933/4846 gt, 4009/2554 nt. Søsterskib til M/S Agantyr Solgt den 30. aug. 1973. Ophugget i apriol 1987.

M/S Leda Mærsk. bygget på Odense stålskibsværft.afleveret den 8.3.1957, indsat i liniefarten jorden rundt. 12350/9720 dw, 9138/6420 gt, 5398/3589 nt. Solgt den 27 april 1977 Monrovia bibeholdt det samme navn. Påbegyndt ophugning dec 1983 i Port Alang.

M/S Lica Mærsk. bygget af A.G. Weser, Bremen 1956. 12350/9725 dw, 9013/6364 gt, 3578/4977 nt. Solgt den 14 nov 1975 til Monrovia . den 8.8.1980 ankom til Kaohsiung for ophugning.

M/S Sally Mærsk (IV) (foto Karsten Petersen Hong Kong 1973). bygget på Odense Stålskibsværft 1954 Linifart USA og Fjernøsten.10.650/9500 dw, 9155/6494 gt, 5424/3652 nt. Forlænget 12,8 m fra den 11.12.1965 til den 2.2 1966 i Japan. Solgt den 17.1.1974 til Breeze Transport Corp, Monrovia uden navneændring. solgt juli 1978 til ophugning i Shanghai hvor det ankom i aug 1978.

M/S Sally Mærsk (IV) (foto Karsten Petersen)

M/S Johannes Mærsk. bygget i Kiel 1953. Solgt 10. maj 1973 til Brigantine Monrovia.(Nu Johannes Maersk) 1979 ank kaohsiung for ophugning.

Maren Mærsk. bygget i Kiel 1953. Solgt 1973 til Brigantine Monrovia. (nu Maren Maersk) ank til Kaohsiung for ophugning 1979.

Elisabeth Mærsk fra ny.

Elisabeth Mærsk lidt ældre

Arnold Mærsk C1-A-skib

T/T Emma Mærsk. bygget på Kockums Mek Verkstads A/B Malmø1964, søsterskib til Gerd Mærsk men 100 tons større. 60.750 dw, 36.439 gt, 22899 nt. Solgt 31 jan 1978 til ophugning og ankom 8.3.1978 til Kaohsiung.

M/T Eleo Mærsk. Bygget på Odense Stålskibsværf (nr 148) 1959. 29.400 dw, 18.882 nt, 10.882 nt. Diesel 9 cyl 2-takts B&W 12.500 ihk. 15 knob, 8 centertanke 16 sidetanke. =plagt maj 1972 i Sønderborg. Solgt sept 1972. Afgik 6. nov fra Yokosuha til Kaohsiung for ophugning.

Eleo Mærsk i arbejdstøj.

T/T Dorthe Mærsk (III). Bygget på Lindø nr 26. 1969. 205.700 dw, 103.148 gt, 74.830 nt. Dampturbine 28.000 ahk. 15 knob. 15 tanke heraf 2 sloptanke. Solgt 25 april 1973 til Neptune Transport Corp & Triton Transport Corp., Liberia og omdøbt Dauphine. Oplagt i Aioi 1976 solgt 1979 ankom den 3.9.1979 til Kaohsiung for ophugning.

T/T Dorthe Mærsk set fra stævnen.

Katrine Mærsk

Katrine Mærsk

T/T Evelyn Mærsk bygget på A/S Lindø Odense 1967. 100.700 dw, 53.227 gt, 35.998 nt. Ved leveringen det største skib under Dansk flag. Oplagt i Sandvig Norge i sep 1977. Solgt 1979 til Maersk Co Ltd London og omdøbt Maersk Angus. Ombygget til pendulfart mellem Buchan oliefeltet i Nordsøen og Raffinaderier for BP. 1987 solgt kom under Panama flag. Ankom til Kaohsiung 5.1.1988 for ophugning.

Elisabeth Mærsk (V) her som "Maersk Buchan" Laster råolie fra Buchan Olie felt.

T/T Elisabeth Mærsk (V). Byg på Lindø 1968. 100.700 dw, Søsterskib til T/T Evelyn Mærsk. Solgt 1979 til Maersk Co. Ltd., london og omdøbt til "Maersk Buchan". i Charter til BP. og ændret til pendulfart mellem Buchan oliefelt i Nordsøen og raffinadriet. Vidersolgt 1986 2.10 1987 ramt af et misil i den Persiske bugt på vej til Kharg island. fra Larak. 1990 lå hun i Larak og ventede på ophugning.

M/S Nebraska bygget på Helsingør Skibsværft afleveret til DFDS 14.6.1966. 6667 dw, 4505 gt, 2280 nt. Solgt 16.10.1972 til Italien. 6.12 1984 slæbt fra Genova til La Spezia for ophugning.

M/S Arizona bygget på Helsingør Skibsværft 9254 dw, 5513 gt, 2983 nt. afleveret til DFDS 18.3.1960. solgt 7.12.1967 til Italien. 27.2.1987 ophugning i Chittagong.

M/S Colorado. bygget på Helsingør Skibsværft 1958. 9261 dw, 5510 gt, 2881 nt. solgt den 4.3.1968 til Uganda 21.4.1988 ankom til Port Alang (Indien) for ophugning.

M/S Texas DFDS. Bygget i Helsingør 1939. 2328 gt, 1309 nt, 4077 dw. 8 passagerer. Solgt den 4.6.1963 til The Cretan Shipping Co, Piræus. 1972 solgt til ophugning

M/S CALIFORNIA D.F.D.S bygget 1913 på B&W Kbh 4597 nt, 2854 gt, 8254 dw. to skruet motorskib. 2200 bhp 10 kob 12 passagerer. Overtaget af den Brasilianske regering 1942. Solgt til Lloyd Brasiliano Rio De Janerio. Tilbagekøbt af D.F.D.S 1945. Ombygget i 1951 i Kiel. Solgt til Argonaut Shipping & Trading Co. Ltd., London den23.4. 1959.Og den 29.8. 1959 solgt til ophugning i Hong Kong.

M/S Helle Skou (II) bygget i Helsingør afleveret ti rederiet Ove Skou den 15.3.1962. 7000 dw, 4207 gt, 2311 nt. kolliderede med M/S masayoshi Maru 2.8.1965 på en rejse fra Nagoya til Yokohama og i Middelhavet med et Cypriotisk skib den 16.10.1972 og igen i Stillehavet med M/S Golan Frost af Monrovia den 8.10.1973. Ankom til Kbh, 1.11.1977 for oplægning. Solgt den 8. juni 1979 til Libanon, efter at havde skiftet ejere blev hun solgt jan 1987 til Taiwan for ophugning i Kaohsiung.

M/S Mette Skou (IV) Bygget i Helsingør afleveret til Rederiet Ove Skou den 13. dec 1963. 7000 dw, 4262 gt, 2342 nt. Kolliderede på en rejse fra Hamburg til Christobal på Elben med et tysk skib M/S Sevilla den 6.3.69. Ankom til Aalborg 26.9.1978 for oplægning. Solgt den 25 nov 1979 til Græsk reder. 1981 solgt til Kina. 1888 solgt til ophugning i Taiwan Kaohsiung.

M/S Mads og Helle Skou

M/S Diana Skou. Bygget i Helsingør 1973. 10.680 dw, 6.622/9.589 gt, 5.306 nt. Ankom til Singapoore den 16.5.1983 for oplægning. Solgt i Okt 1983 til Thailand og i 1989 videre til Kina.

M/S Dorte Skou/ Jytte Skou (III). Bygget i Helsingør 1968. Oprindelig 10.610/14.000 dw, 6582/9583 gt, 3712/5601 nt. I Foråret 1982 blev hun ombygget i Japan. Forparten blev skåret af og lastesektionen udskiftet med moderne Containervenlig sektion dobbeltluger ny forpart med bulbstævn og spejlhæk og p.g.a høj dækslast ny komandobro. 8 25 tons kraner i tandem løft 50 tons. Nu 17337/21061 dw, 9230/12930 gt (532 TEU). Efter ombygning omdøbt M/S Jytte Skou (III) 1987 overført til Ove Skou Pte, Ltd Singapoore.

M/S Jytte Skou (III) Ex Dorte Skou. Efter ombygning i Japan 1982 blev skibet omdøbt til Jytte Skou (III) 1987 Overført til Ove Skou Singapoore uden navneændring. Solgt 1989 0g registreret i Monrovia.

M/T Berta Dan bygget i Sverige på A/B Lindholmens Varv, Gotehenburg 1953. 16.180 dw, 10.860 gt, 6164 nt. Solgt den 8.4.1965 kom under Monrovia flag 20.1.1976 ophugget i San Esteban Pravia Spanien.

M/T Kinna Dan Losser i Skærbæk 1972. Foto taget af Karsten Petersen, hans hjemmeside www.global-mariner.com bygget i japan 1966 68.900 dw, 41.108 gt, 25.366 nt. solgt 15.4.1977 til græsk reder flag Monrovia lagt op i Piræus den 22.2.1982.

M/T Kinna Dan i Skærbæk 1972 Foto Karsten Petersen.

M/S Songla (foto Karsten Petersen Hong Kong 1974)Bygget på B og W København 1953. 10.340 dw, 8.627 brt, 5.068 net. Solgt 1974 til Panama, solgt 1987 til Taiwan for ophugning i Kaohsiung.

M/S Aase Nielsen. bygget i Svendborg 1958. 3620/4570 dw, 1984/3193 gt, 975/1740 nt. Solgt den 29.5.1972 til Mogadishu skiftet reder og navn flere gange inden den efter at havde sejlet lokalfart ca 10 år ved Thailand hugget op jan 1985 i Thailand.

M/S Ellen Nielsen. Bygget i Svendborg afleveret til D/S Progress 25.3.1949. 2200 dw, 1594 gt, 827 nt. Solgt den 15.3.1968 overtaget af Progress Maritime Co, SA.,Panama. omdøbt til DANA, hjemsted Mogadishu, Somakia. Solgt igen 1970 til græsk reder hjemsted Piræus. 1973 solgt btil Spansk ophugger men vidersolgt og ankom til La Spezia Italien i slæb for ophugning.

Kabelskibet Eduar Suenson.

M/S Heering Rose. Bygget på helsingør skibsværft, 1962, brt. 4581/2854, net: 2512/1390, tdw: 6078/4750. (bygge nr 358) 6-cyl-B&W diesel fart 15,5 knob. Solgt i 1969. 2001 til ophugning efter 10 års oplægning i Tyrkiet ophugget i Alang Indien.

M/S Heering Rose

Cementskibet M/S Portland.

Italian Reefer

Mercandian Universe

Søren Rask (Odense)540 Tons Bygget i 1945 i England Northwich I.Pimbloot & Sons. Reder Søren Peter Christensen og S.P. Larsen Bredballe

M/S Anna Nielsen. Bygget i Hamburg 1958 som nr 514. Døbt > Siweka< Fragtskib 2167/3068 dw Diesel 8 cyl 4-takts MAN 1680 ihk 10 knob 1 dæk + shelterdæk 2 lastrum 2 luger 2 master. Fem 5 tons bomme tre 10 tons og en 30 tons. Bygget til sverige derefter solgtb til Norge. den 31.12.1960 solgt til D/S Progress 1961 omdøbt til >Anna Nielsen< Solgt 1970 til Italien ophugget i 1984 Italien.

M/S YUGALA bygget i Helsingør 1959. til D/S TORM. Fragt og køleskib 2 passager.det var det hurtigste fragtskib i handelsflåden 19,2 knob. Solgt i 1966 til Bulgarien senere vidersolgt til Cuba ophugget i Cartegena, Colombia 1993. Skibet var hvidmalet fra nybygning.

M/S Dansborg. III. byg på B&W de sidste krigsår. Det lastede næsten 9.000 tons og var dengang det største af de 84 skibe i rederiets historie. Dansborg var rederiets 3 motorskib. Det blev solgt til Polen 1950 - 51.

M/S Britania S.Bygget i hamburg 1956. Til Rederi A/S Britania v/ Skibsreder Adolf Ejler Sørensen Svensborg. Solgt til Grækenland 1995 ophugget.

M/S Anna Johanne baffin Bay mellem canada og Grønland juni 1970.

M/S Anna Johanne af Århus (ex Martin S ) Reder E. Nygaard Risskov Århus.

M/S Martin s

M/S Martin S bygget i Svendborg 1965 til Rederiet A.E.Sørensen Svendborg. 3080 tdw. 1995 bhk, 13 knob. 4 luger. fire 5 tons bomme, to 7,5 tons to 10 tons og en 38 tons bom. Sank i sukkertoppen under en storm drev på et klippeskær kæntrede og sank den 21. april 1966. Hævet med luftfyldte Polystyrin kugler 1969 fra 50 meters dybde. Slæbt til Nakskov.

M/S Mayumbe, byg i Helsingør 1955 (nr323), Fragtskib (bygget med ekstra stækt vejrdæg til (tung dækslest) bygget med henblik til tropesejlads. 6054 dw, 3899 gt, 2020 nt. B&W Diesel 6400 hk 17,75 knob. to selvstagende master og en samsonpost, fem lastrum fem luger. Seks 5 tons bomme, fire 10 tons bomme og en 30 tons og en 65 tons + Kølerum. Solgt i 1972 til Panama hugget op i Kaohsiung 1980.

M/S Mayumbe

M/S Mayumbe. Malet rød da den kom i Grønlandsfarten.

M/S Bretagne. bygget i Nakskov 1972, som Zaìre men omdøbt efter henvendelse fra Zaires regering til Bretagne. Åben/lukket shelterdækker. 10469/13579 dw, 6677/9790 gt, 3246/5157 nt. Solgt til D/S Dannebrog 29. aug 1979. Anmeldt ophugget 19.11.1997.

M/S Banana. Forstærket til tung last udstyret til sejlads på de stor usa søer. Solgt til Rederiet Dannebrog 29. aug 1979 omdøbt til M/S Skodsborg. Solgt til Grækenland 19.4.1983 omdøbt M/S Santa Mavra. Ophugget i Kaohsiung Taiwan 1985.

M/S Banana, bygget i Osaka Japan 1967 til Dansk-Fransk. Fragtskib 4 passagerer i 2 dobbeltkamre åben/lukket Shelterdækker 8093/11.191 dw, 5388/7756 gt, 2472/3892 nt. Diesel 8-cyl, 2-takts B&W 9600 bhk. 17,4 knob. Oprindelig 3 lastrum, 4 luger Forlænget i Hamburg 1970 maj-juni. Ny tonnage 9281/12.190 dw, 6159/8955 gt, 3011/4728 nt. 5 lastrum 5 luger 8samsonposter og en signalmast på toppen af styrehuset, tolv 10 tons bomme en 30 tons samt en 11 tons. Kran mellem 2-3 lugen.

M/S Skotland byg i Tyskland 1974 til D/S Dansk-Fransk A/S. Bulk Carrier (mini) 10.220 dw. 456 TEU Containere hvoraf 316 i lastrum og 140 på lugerne. 3 luger 3 lastrum, to 30 tons kørerkraner. Disel to 6-cyl, 2-taks MAN. 3350 ihk, 15,5 knob. Bsætning 27. Søsterskib til M/S Vinland

M/T Irania/Skotland. Bygget i Gøteborg 1926 til Norge døbt >Sommerstad<. Tankskib 8670 dw, 5684 gt, 3280 nt. Diesel 6 cyl. 2-takts Polar Atlas 2700 ihk 11,3 knob. Solgt til Dansk-Fransk den 14. maj 1948 omdøbt til >Irania< 1952 omdøbt til >Skotland< stadig Dansk-Fransk. 1954 solgt til ophugning i Hamburg.

M/T Irland (II) Bygget i Tyskland af Deutsche Werf AG Hamburg afleveret 20 dec 1950 til A/S Dansk-Fransk. 14.350 dw, 9854 gt, 5627 nt. Oplagt i København fra den 29,5.61 til den 9.10.61. Derefter indsat i transport af olie fra Sortehavet (Constanza & Batum) til Nordeuropa (Øst Tyskland og Istanbul). Solgt den 2. nov 1962 til ophugning i Sibenik Jugoslavien.

M/T Irland Dansk-Fransk A/S Irland var det sidste danske skib der kom igennem Suez Kanalen før krigen brød ud i 1956.

S/S Lise sendt til os af Vores medlem Vagn Hassum som har sejlet med skibet i sine unge dage.

M/S Uno af fredericia sendt til os af vores medlem Vagn Hassum et skib fra hans unge dage til søs.

M/T HERBRAND bygget på BW 1935 sejlede under hele krigen under Norsk flag. (ex Norsk Tanker) Indkøbt til A/S Dantank (C.K.Hansen) 1952. ophugget i Port Glasgow 1959.

M/T HERBRAND. Rederiaktieselskabet Dantank, (firma C,K,Hansen) Kbh,

M/S London, Rederiet D/S Pacific A/S Kbh (L.R. Schmith)

M/S London. D/S Pacific A/S.

M/S London. D/S Pacific A/S. Kbh.

M/S Thala Dan før ombygning.

Thala dan efter ombygning i Frederikshavn 1975.

M/T Petra Dan

M/T Petra Dan

M/S Nordvest(II) byg i Nakskov 1938 (søsterskib til M/S Norden) 8.339.dw. Blev overtaget af US war Shipping Administration 1941 og omdøbt til >Allan A. Dale under Panamaflag. Torpederet af en Tysk enmands ubåd på floden Schelde i Holland den 23.12.1944 skibet kom i brand og blev sat på grund. besætningen på 41 mand og en kanonbesætning på 21 slap uskadt. Skibet blev vrag.

M/S Nordvest.(III) bygget i Nakskov 1949. 8570 dw, 4765 gt, 2638 nt. Solgt 1970. Ophugget 1984

M/S Nordpol (III). bygget i Nakskov 1955. 8.740 dw, 4.919 gt, 2.665 nt. Under krigen mellem Indien og Pakistan lå skibet for anker på Pussur River Bangladesh 9. dec 1971. Der blev hun angrebet af Indiske fly som bombede og beskød skibet med maskinkanoner, hvorefter det brød i brand skibet blev erklæret for totalforlist den 18.3.1972. Ingen af den 30 mands store besætning kom alvorligt tilskade.

M/S Nordglimt. (I) bygget i Nakskov 1956. søsterskib til ( M/S Nordholm ) 9300/8650 dw, 7053/4944 gt, 3905/2634 nt. Solgt 1.4.1974 solgt til ophugning i Pakistan og ankom til Karachi 14.9.10. 1984.

M/S Nordfarer (III) bygget på Nakskov skibsværft 1960. Afleveret til Norden jan 1961. Fragtskib 10.050/8900 dw, 7768/5679 gt, 4295/2927 nt. Diesel B&W 8 cyl 2-takst 8.700 ihk 16,2 knob lastet topfart 19,2 knob. Shelterdæk 5 lastrum 5 luger Højtanke 2 master og lademast 14 fem tons bomme og en 30 tons.

M/T Nordfarer (III) efter ombygning og forlængelse i Rotterdam april/maj 1971 med ca 71 fod. Ny tonnage 13.016/11.225 dw. 6 lastrum 6 luger ny sektion fik store luger så der kunne lastes ialt 80 containere under dæk i luge 4 og 5 samt 20 containere på dæk. nye fire 5 tons bomme og en 25 tons mellem de store luger. Solgt 1979 til Jeddae 1981 til Saudi arabien Ankom til Taiwan 8.10.1984 til ophugning i Kaohsiung.

M/S Norden (IV) -byg i Nakskov 1937 (søsterskib til Nordvest). Fragtskib 6 passager 8.380 dw,2 mst 2 samsonpost, ti 5 t, en 20 t bomme. 30. marts 1941. Overtaget af US.War shipping Administration omdøbt >Firethorn< under Panamaflag.

M/S Norden (IV) På rejse New York (30 aug) -Trinidad-Cape Town- Suez lastet med krigsmateriale og som dækslast Tanks. Den 7 okt 1942 torpederet af U-172 ført af Carl Emmermann. besætning 61 mand, 12omkom 49 reddet. 5 af de omkomne var Dansk, Cap Poul Frølich Schuels Maskinchef, Arnold William Sørensen, Første styrmand Knud Kaustrup, første mester Asmus O. Hansen og Hovmester Fredrik Emil Frederiksen.

M/S Nordglimt (I) byg i Nakskov 1956. (søsterskib til Nordholm) 9.300 dw. Solgt 1974 ophugget i Karachi 1983.

Nordholm (I) Byg i Nakskov 1958 9.635 dw. Solgt 1974 ophugget i Indien 1985.

M/S Nordholm (I)

M/S Nordhval (II) Byg i Nakskov 1949 8750 dw. Solgt 1969. Ophugget i Piræus 1984

M/S Nordhval (II)

M/S Nordhval (II) i Lourenco Marquea 1956.

M/S Nordpol (II) byg på B&W 1925-26 8.900 dw. overtaget af US War Shipping Administration omdøbt til >Manuel< 1944 sejlede krigs materiel til invasionskysten Normandiet tilbageleveret til Norden 1946. Solgt 1954 Ophugget i Japan1961.

M/S Astoria. byg i Nakskov 1926 til D/S Orient, 8.191 dw. Besætning 35 mand, beslaglagt af den Australske regering ankom Sidney i april 1940 og kom under brittisk flag. Leveret tilbage til D/S Orient dec 1945 i Australien retuneret til Kalundborg med en last Fosfat maj 1946. Solgt 1954 og ophugget i La Spezia 1960.

M/S Astoria. Rederiet ØK ville af med deres Dampskibe for at satse udelukkende på Diseldrevne skibe. Derfor oprettede ØK Dampskibsselskabet Orient A/S 15 sept 1915. rederiet udskiftede hurtigt dampskibene med Diseldrevne skibe. 1920 fik orient deres første diseldrevne skib >Indien< bygget i Nakskov

M/S Jens Emil af Nørresundby. Bygget i Holland 1957 til Direktør Svend Christian Hellesen døbt >Hvideklint< 29. maj 1961 overgået til enken Fru Ulla M.B. Hellesen. Solgt den 11. august 1961 til Rederiet J.E.Jensen Nørresundby og omdøbt >Jens Emil< Solgt 1969 til Nørresundby Jern & Støbegods A/S Nørresundby uden navneændring. Solgt 1971 til Sigapore omdøbt >Sundbright< Kondemeret maj 1986

M/S Jens Emil.(ex Hvideklint) brt 1046, nrt 524, dw 1480. fart 12 knob.

Hvis der er no gen der mangler et foto af deres gamle skib og det ikke er her så skriv og vi vil prøve om vi kan finde det. Webassistenten Jørgen

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Knud Erik Andersen | Svar 01.08.2017 08.51

Hey Olle- du skal blot google Elisabeth Boye så er der flere billedser af hende.

Olle ekström | Svar 31.07.2017 21.11

Vill järna ha ett bild av Elisabet Boje bygget på 50 talet ca 1000 tdw

Niels Thomsen | Svar 02.04.2017 15.24

Ville bare høre om der findes billeder af ms/ eastholm.sejlet med den i 1975

Michael Fällgren | Svar 11.01.2017 21.58

Vilken fin sida med alla fartyg, nostalgitripp a la grande. Jag letade efter M/S NIGERIA DFDS som jag var matros 1973. Vi hade bomull i lasten som tog eld.

Arne Skriver | Svar 06.10.2016 16.28

Hvor finder jeg oplysninger om ØKs første skib barkentinen Ragnhild.Jeg er Dragørdreng og har sejlet i nogle år.Jeg har arvet et billede af skibet.

Gustav Schmidt Hansen | Svar 01.09.2016 23.53

Hej Jørgen
Hvor finder jeg fotos og data af danske handelsskibe som forliste under WW2.
Med venlig hilsen
Gustav

eigil poulsen | Svar 19.05.2016 20.37

hej i skulle vel ikke have et billede af dansk-fransk m/t Grønland

Henning J 23.05.2016 15.12

Alle skibe fra DF med mange gode fotos af alle skibe findes i bogen af
Ole Stig Johannesen Dansk-Fransk
DF har haft 5 skibe med navnet Grønland
1 m/t fra 1952

kris Henrisken | Svar 15.05.2016 19.33

jeg søge billder af dansk skibe med navn Anna Johan /banana fra star 60 ene og billder af skibe

alf erich baatz olsen olsen 16.05.2016 11.13

har flere billeder af Banana var matros om bord fra nybygning
December 1967

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

06.12 | 12:52

ja det var en hyggelig julefrokst og hyggelige dejlige fyrer at være sammen med.og ros til bestyrelsen

...
05.12 | 19:57

Dejlig julefrokost der blev afholdt 05-12 i Nyborg sammen med gamle kollegaer

...
24.11 | 19:54

Vi var en gjeng fra cafe internaationaal i Rotterdam
som var med å seile den in til Verolme etter lossing
i Europoort de fleste som var med fra gulfen fikk mønstre av ved ankomst.

...
23.11 | 08:07

Jeg var der i 1957

...
Du kan lide denne side